Om jag fick bestämma

Om jag fick bestämma skulle jag bo i ett rosa slott. Ett rosa slott med prickiga gardiner. Varje dag skulle jag ha vintage klänningar och en liten svart tiara på huvudet. Och sedan skulle jag gå till H&M och köpa alla de där färgstarka ögonskuggorna som finns där. De ögonskuggorna skulle få pryda mina ögonlock. Det skulle vara sommar hela tiden så jag kunde ta med mina vänner ( som också bor i mitt rosa slott ) och ha picknick på ängarna utanför slottet. Jag skulle köpa massa fina rosetter att ha i håret. Helst skulle mitt hår vara rosa, som slottet. Men det kanske skulle vara blont istället. Jag skulle ha en grön flodhäst som hette Gilbert, som var vid min sida hela tiden. Nästan hela tiden i varje fall. Gilbert skulle få en blå krona, som han skulle ha på sig dag och natt. Han skulle bo i en rosa flodhästkoja.

Mitt rum skulle vara stort, med rosa tyg på väggarna och fina tavlor. Och där skulle finnas små vita kuddar som jag skulle kunna sitta på och läsa mina fotografböcker. Det skulle jag göra på kvällarna. Himlen skulle vara röd, som kärleken. Ja, jag skulle vara kär också. När jag inte läste mina fotografböcker och inte var på picknick med mina vänner skulle jag hoppa omkring i mitt rosa rum och vara lycklig. Lycklig hela tiden skulle jag vara.

Men det är bara om jag fick bestämma..

Kommentarer
Postat av: LiNNEA

how wonderful..

2008-12-16 @ 20:05:57
URL: http://avokado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0